söndag 30 mars 2014

Clicketyclackclack

Idag rockar vi loss med Clutch, som är ett av de bästa banden i världen och har en av världens bästa sångare. Nej, jag tycker inte att jag tar i.

Den här skivan, The Elephant Riders, är galet svår att få tag på men den är värd att leta efter. Jag hade nästan gett upp hoppet när jag, eller snarare sambons skarpa öga, hittade den i en secondhandskivaffär i Seattle. Sann lycka! Skivan är sliten och caset trasigt men vem bryr sig?

Efter sista låten på skivan finns en hemlig låt. Det finns tre olika hemliga låtar som är slumpmässigt fördelade på alla utgivna exemplar, så nu ska jag bara få tag på de andra två... Alternativet är att få tag på Japanpressen där alla tre finns med som bonusspår. Game on!

Apropå game: om man har sett nån av Sedinarna göra mål för hemmaklubben Vancouver har man förmodligen hört refrängen på en annan Clutchlåt. Klubben använde tidigare Electric Worry som målfanfar, men av någon outgrundlig anledning bytte de nyligen till en låt med The Black Keys. What´s that all aboot?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar