måndag 31 mars 2014

Felkoppling

En sån dag som det är idag, när man är hemma och är sjuk och tycker att allting är rätt eländigt, är Spotify en räddare i nöden. Idag roar jag mig med att följa upp alla tips jag får på vad jag borde gilla, baserat på vad jag brukar lyssna på. De stämmer oftast rätt bra.

Några exempel:

"Recommended for you: Five Horse Johnson." Jajamen.
"You listened to Bigelf and Judas Priest. Check out Mercyful Fate." Spot on.
"Like Megadeth and Helloween? Check out Savatage." Check.
"You listened to Troubled Horse this week. Want to try Horisont?" Redan gjort.
"If you like Lynyrd Skynyrd, try Ted Nugent." Okej då.
"Have you heard Marching Out by Yngwie Malmsteens Rising Force?" Ööööh. Skiter björnar i skogen?

So far so good, men plötsligt händer det.
Check out Kent. Popular in your area. Hö??

Jag behöver lite stadig rock för att hämta mig, så det får bli Grand Magus. Låten heter Valhalla Rising och finns med på the Hunt; en skiva som Spotify, med rätta, anser att jag borde gilla. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar