tisdag 11 mars 2014

The soundtrack of my life

Visst hade det varit häftigt att ha sitt eget soundtrack? Då menar jag alltså musik som hörs hela tiden i bakgrunden till ens liv och som anpassar sig efter vilken situation man befinner sig i. Hur coolt hade inte det varit? 

Tänk er till exempel att "The Imperial March" ur Star Wars drar igång varje gång man ska göra entré nånstans (kontoret, gymmet, mataffären?). Snacka om att ta över! När man vaknar på morgonen och är mer död än levande hörs "Kickstart My Heart" med Mötley Crue, och när det gäller att få till den där rätta romantiska stämningen är valet lätt; "A Touch of Evil" med Judas Priest.

Jag har några låtar som alltid dyker upp i tankarna vid vissa tillfällen.
När det blir riktigt stormigt och jävligt ute och det regnar småspik så där snett underifrån som det bara kan göra här i Göteborg, då hör jag oundvikligen "Arkhangelsk" med Dark Tranquillity inne i huvudet. Den eller "Versus The World" med Amon Amarth. Det blir inte motigare än så. Testa själv. Inte fan tänker man på sommar och sol när man hör dom?

När man fastnar med en jobbig person som man inte vill prata med och de bara mal på och följer efter en när man måste gå är "Shut Your Mouth" med Pain den givna låten. Det bor några riktiga knasbollar i mitt område och om man ens tittar åt deras håll är man fast. Jag känner dom inte ens! De hoppar på alla intet ont anande krakar som råkar korsa deras väg, men inte en enda gång har Pain kommit till undsättning. Lite dålig stil tycker jag, men han kanske är upptagen i nån annans soundtrack. Tjötrövar finns det gott om.


Peter Tägtgren (aka Pain) med Hypocrisy på Sweden Rock Festival 2013.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar