onsdag 30 april 2014

Kör Volvo, för säkerhets skull

I helgen var det Record store day, hur det nu kan vara det i flera dagar. Under lördagskvällen knåpade jag ihop en inköpslista med ett 20-tal skivor som jag länge har tänkt köpa, och på söndagen gick jag glad i hågen med listan i näven till stadens enda skivaffär. Hur många skivor på listan tror ni att jag hittade? Jo, mina kära vänner, det ska jag berätta för er. Jag hittade TVÅ! 

Det var dock fler än två som följde med hem, för jag hittade givetvis andra som jag inte visste att jag ville ha. Totalt sex stycken blev det för min del, och tack vare mina och sambons musikkunskaper fick jag dem rätt billigt.

Mattias Lindeblad, som är något av en rikskändis i hårdrockskretsar, anordnade nämligen en klassisk rock-quiz. Efter att ha brottat oss igenom 20 hyfsat kluriga frågor fick jag och sambon stolt mottaga det ärofyllda tredjepriset som bestod av ett presentkort att köpa skivor för. Vi hade redan varsin hög med skivor som låg och väntade i kassan, så det presentkortet var nog det snabbast inlösta i historien.

En av skivorna som fanns både på min lista och i affären var Rainbow Rising. På detta fantastiska album finns den ännu mer fantastiska låten Stargazer med en av de mest fantastiska frontfigurerna av dem alla. Dio - jag saknar dig!

På skivan medverkade även den begåvade batteristen Cozy Powell, som dessvärre också har gått ur tiden. Han körde ihjäl sig i april 1998, i en SAAB 9000. Jag har faktiskt aldrig gillat SAAB.

Ut och grilla med er nu och spela lite Rainbow. Trevlig Valborg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar