onsdag 2 april 2014

Onsdagsblå

Idag är jag trött, förkyld och melankolisk och umgås med mina låtsaskompisar Serj, Daron, Shavo och John. Och Ben & Jerrys. De första står för musiken och de andra för glassen. Ingen dålig kombo.

Killarna ovan (inte Ben & Jerry utan de andra) går till vardags under namnet System of A Down, vilket av en händelse är ett av mina LA-favvoband. Grejen med SOADs musik är att folk verkar antingen älska eller hata den. Jag älskar den hett och intensivt. Den är så härligt oförutsägbar och så bra på att förstärka varje liten känsla man har i kroppen. Är man glad blir man euforisk, är man arg blir man rosenrasande (vilket underbart ord det är!) och idag blir jag följaktligen ganska nedtryck i skorna. Fastän jag går i strumpor.

Det bästa med att vara nere är förstås att man alltid blir uppåt efteråt. Djupare än så blir det inte idag för solen skiner och hunden vill gå ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar