torsdag 3 september 2015

L.A Woman del 3 - the Heroin House

En vecka på resande fot nu. Jag vet inte var tiden tar vägen. Efter fem dagar i Sherman Oaks började det kännas som "hemma" och nu när jag har åkt därifrån känns det konstigt. Mer om det senare.

En annan som tidigare har kallat Sherman Oaks för hemma är Nikki Sixx. Ända sedan jag läste hans "Heroin Diaries" har jag velat spana in huset han bodde i under det året boken handlar om, 1987. Han beskriver ganska ingående hur han bland annat sitter i en av sina garderober med hagelbössa, fullkomligt paranoid av sitt heroinmissbruk, men också att han satte upp höga grindar och luckor för fönstren för att inte langarna skulle få tag på honom. Han skriver hela tiden att han bor i Van Nuys, men i verkligheten hittade jag huset 15 minuters promenad ifrån där jag har bott den senaste veckan - i Sherman Oaks. Jag har inte riktigt fattat var gränsen går, men det är helt oviktigt. Det viktiga är att jag hittade huset.

Ja, jag är medveten om att jag har konstiga intressen.

Så här ser det i alla fall ut. Man ser verkligen ingenting på bilden, jag vet. Jag vågade inte gå närmre för det satt en liten skylt i rabatten som förbjöd både "trespassing" och "loitering", och hänvisade till ett vaktbolag med "armed response". Jag ville inte loitra alltför mycket, och närmre än så här vågade jag inte fota...


Mer galenskaper följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar