fredag 4 september 2015

L.A Woman del 4 - Coachella

Min nördighet har idag nått nya nivåer. Jag skyller på min sambo, för det är alltid han som får mig att vidga vyerna - musikmässigt sett. Jag ska snart förklara.

Vyer är något jag har haft gott om de senaste dagarna. Jag har tillfälligt lämnat Los Angeles och började med att köra den långa kustvägen ner till San Diego, och passerade den ena WOW-platsen efter den andra. Kalifornien blir bara mer och mer fantastiskt.


Efter två ganska tröttsamma dagar i San Diego har jag nu fått ännu fler fantastiska naturupplevelser efter att ha kört på slingriga småvägar genom bergen till Coachelladalen. Utöver Palm Springs finns det en mängd andra städer som i princip alla hänger ihop, bland annat Rancho Mirage där jag nu bor samt något som kallas Sky Valley. Efter lite allmän, vanlig rundkörning i den tätbebyggda dalen drog jag ut i öknen lagom till solnedgången. Det var verkligen magiskt.

En kort bit av vägen genom Sky Valley

Att jag åkte just dit beror ärligt talat enbart på stonerbandet Kyuss, och jag är dom evigt tacksam. Hela Coachelladalen har något överjordiskt över sig, och det är omöjligt att beskriva i ord. Åk dit, för fasen, så slipper jag försöka.

Alltså, jag åkte en bra bit ut i öknen bara för att leta upp en jäkla skylt. Sedan satt jag i bilen och väntade på att solen skulle gå ner, bara för att skylten skulle se ut som på skivomslaget till Kyuss skiva som kort och gott heter Sky Valley. Det blev inte exakt likadant, men nära nog. Skylten har dessutom blivit utbytt sedan 1994 när skivan kom, så jag var chanslös från början. Jag inser att det här är nästan omöjligt nördigt, långt mycket värre än att leta upp Nikki Sixxs hus, men det var en fantastiskt kväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar