onsdag 4 juni 2014

Roadtrip! - SRF 14

Idag bar det äntligen av mot Norje och Sweden Rock. Vägen kändes extra lång den här gången, vilket skulle kunna bero på att fick åka en omväg och hämta husvagnen, men främst för att vi var tvungna att sega fram i 80 km/h men jösses vad det är värt det. Jag börjar bli gammal och gisten (enligt sambon) och bekväm (enligt mig) och är trött på att ligga och frysa i ett tält. Även om det är 30 grader varmt på dagen sjunker det obönhörligen till ungefär 7 grader på natten så här års. Idag är det dessutom snarare 13 än 30. Det kommer att bli fantastiskt att sova i en riktig säng och att man kan stänga dörren och låsa när man går därifrån. Lyckligtvis har jag fått ha mina grejer ifred även när vi har bott i tält, men det känns ändå gött.

Kvällen har precis inletts med norska Backstreet Girls sköngungiga rock'n roll. Sedan får vi se om Eddie Meduza lever, som hans band påstår. Eftersom ljudet var så dåligt när Black Trip spelade i Örebro tänkte jag ge dem en ny chans idag. Det borde bli kanon, fast det krockar förstås lite med Crowbar. Det är problemet med stora festivaler. Kanske blir det en sväng till Magnums spelning också, och sist får det bli Paul Di´Anno vs Blaze Bayley. Tant får nog lägga sig efter det. Det är ju en lång dag imorgon med. Jösses, när blev jag så vuxen.

Nu tycker jag att vi lyssnar på en riktig stänkare med Gamma Ray. Ganska färsk låt detta, som inte har det minsta att göra med SRF. Vi möts dock senare i sommar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar