tisdag 3 juni 2014

I väntans tider

Snart, snart, SNART! Imorgon händer det! Då bär det äntligen av mot Norje och Sweden Rock Festival anno 2014. Nu återstår bara problemet att packa. Hur kan det vara så komplicerat? Nä, i år ska jag inte krångla till det. Gehennah-t-shirt? Check. Byxor? Check. Öronproppar? Check. Har jag glömt nåt? Ja, det viktigaste. Kamera!

I år det inte så många band som jag vill se, det var många fler förra året, men en av grejerna med festivaler är ju att man hittar nya band. I år ser jag mest fram emot att se Black Sabbath, Billy Idol och Alice Cooper. Idol har jag inte sett tidigare så det blir förstås kul, men Sabbath är bloody Sabbath och Cooper är alltid Mr nice guy. Texten ljuger.

SRF-appen är kanon. Man kryssar bara i vilka band man vill se och så får man en egen lista, plus en påminnelse innan respektive band startar. Så himla käckt. När jag räknar hur många band jag har lagt till inser jag att det blir rätt mycket ändå. Jag har redan kryssat i 30 stycken och det brukar bli några spontana också.

I väntan på avresan har jag valt en låt med anknytning till den förra festivalen. Saxon spelade på Metallsvenskan och låten handlar om motorcyklar. Jag rastade min igår och han går fint. Jag ska klappa lite på honom ikväll och lägga på ett täcke. Han blir ju ensam i flera dagar nu, Nils-Johan. Jag döper alltid mina motorcyklar men det här är den första med ett dubbelnamn.

Motorcykelljud, please!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar