lördag 21 juni 2014

Sågad av Zappa

God fortsättning på midsommarhelgen! Jag vet inte om det är så man säger, men ni förstår vad jag menar. 

I helgen har jag ägnat mig åt flera av mina favoritsysslor. Jag har åkt raggarbil, modell prima skick, och jag har kört bil långt, snabbt och med hög musik. Jag har lyssnat på samma skiva med Saxon i flera dagar så den har gått ungefär åtta varv i bilstereon. Den är fortfarande bra.

Dessutom har jag umgåtts med min familj och släkt, vilket alltid är lika roligt. Apropå släkt; inom kort kommer jag att göra debut som rockreporter här på bloggen! Jag ska göra en, förhoppningsvis, grymt proffsig intervju med Karlstadsbandet Incarnit. Min kusin spelar gitarr, så jag hoppas att de kommer att vara snälla mot mig.  

Jag har förpestad tillvaron för föräldrar, brevvänner och lärare med mitt skrivande så länge jag kan minnas, och det har övergått i någon sorts vuxendröm att bli en "riktig" musikskribent. Vi får väl se. Jag plågas av svår Jante, och jag blev inte direkt mer självsäker när jag hittade citaten nedan.

"One out of every 100 interviews I do, I get a real journalist."
Glenn Danzig

"Rock journalism is people who can´t write interviewing people who can´t talk for people who can´t read."
Frank Zappa.

Jag får ta det en intervju i taget. Jag tror ändå inte att Frank Zappa läser min blogg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar