måndag 7 april 2014

Denmarks finest

Nej nu snackar vi inte Volbeat utan D-A-D/tidigare D:A:D/ännu tidigare Disneyland After Dark. Nästan som Prince/the artist f.n.a.p/the symbol osv.

Min moster gav mig en kassett med albumet Helpyourselfish 1995 och jag tyckte att det var såååå bra. Sen blev det inte så mycket mer med det. Lyckligtvis hittade vi tillbaka till varandra, jag och bandet, och har haft många fina stunder tillsammans utan att någonsin ha träffats. Man kan kanske kalla det distansförhållande.

Jag har alltså inte sett dem live än, men jag hörde dem i mitt feberyra tillstånd från tältet på Wacken 2012 och har tittat på konserten på Youtube i efterhand. Ja jag vet att det inte räknas. Trots min dåliga form ryckte det i fötterna när jag hörde mina gamla favoriter, däribland låten nedan.

Jag är för övrigt ganska bra på danska. Hvornår skal min hund vaere i snor? Hvorfor aer Åke syk? Rød pølse, før helvede!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar