lördag 5 april 2014

Wylde weekend

Idag blir det ny, tung och givetvis bra musik från Black Label Society, ett band som är riktigt kul att uppleva live. Zakk Wylde spelar skiten ur både gitarrer och fingrar. Jag och sambon passade på att se BLS på Gigantour i Edmonton i somras när vi ändå var "i närheten" (i Kanada betyder detta samma provins, men ändå en omväg på nåt dygn).

Gigantour är en endagsfestival som Dave Mustaine har organiserat sedan 2005. Megadeth är givetvis huvudakt varje år. Utöver BLS och Megadeth deltog i år även Device, Hellyeah, Newsted och Death Division, men vi var i vanlig ordning försenade och hann bara se tre av banden.

Det råder helt klart en annan konsertkultur i Kanada. För det första räcker det tydligen med låten Stillborn för att dra igång en ordentlig moshpit. Sedan får man inte dricka öl inne på konsertgolvet, så det löser folk med att röka på åt höger och vänster. Med tanke på hur kläderna stank efteråt var jag fundersam på om vi skulle bli stoppade av knarkhundar på flygplatsen när vi skulle åka hem. Hur som helst var det en riktigt bra konsert, och då är det inte den gröna dimman som talar.

Det ska bli kul att se hur det går till på Sunset Strip i LA, för dit ska jag om drygt en vecka och titta på Steel Panther. Det är nog det närmaste man kommer att uppleva storhetstiden på 80-talet.
Behöver jag säga att jag räknar ner dagarna?

Ha en kanonbra lördag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar