söndag 13 april 2014

Livet enligt Lemmy

Lemmy och Slash är två rockgudar som jag gärna skulle vilja träffa. Två fascinerande varelser, som båda av en händelse är uppväxta i den engelska staden Stoke-on-Trent. Jag har varit där en gång, och mina enda bestående intryck är keramikfabrikerna och alla rondeller på vägen dit. Det är ett helvete när man ska köra igenom åtta på rad med en engelsk hyrbil!

Enligt en undersökning gjord av Sunday Times 2001 är Stoke den värsta staden att bo i av alla engelska städer, främst på grund av arbetslöshet och drogproblem. Lustigt nog hamnade både Slash och Lemmy förr samt senare i Los Angeles, där jag befinner mig nu. LA råkar vara den sämsta staden i USA att bo i om man tittar på mängden hälsoskadliga luftföroreningar, men jag tror inte att varken Lemmys eller Slashs välbefinnande hänger på detta.

Nu när jag faktiskt är i samma stad som dessa två borde jag ju kunna springa på nån av dem. Hur svårt kan det va? Lemmy sitter väl på the Rainbow bar dygnet runt, eller? Jag vet att båda är hemma för Motorhead spelade här igår och Slash var special guest. Svenska Graveyard var förband. Jag hade gått dit om mitt flyg hade kommit fram några timmar tidigare.

Nu kommer jag äntligen till poängen, nämligen dagens klipp. Jag hittade det här sanslösa programmet när jag letade efter en Lemmydokumentär. Han hade inte fått vara programledare i Bullen men är i alla fall uppfriskande ärlig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar