måndag 14 april 2014

Live från the Strip

Om bloggandet vore mitt jobb skulle jag begå tjänstefel om jag inte spelade en riktig 80-talsdänga från glamscenens mecka Sunset Strip när jag är här. Valet är lätt. Det blir inte mer LA-glam än i den här videon med Warrant. Fluffigt hår? Check. Smörig ballad? Check. Massa tjejer i publiken? Check.

När (bland annat) grungen tog död på glamscenen i början av 90-talet blev livet en ganska hård plats för många av banden, och det var en ganska stor andel av alla avdankade musiker som var fast i missbruk och dekadent leverne. Warrants sångare Jani Lane är bara en av alla rockstjärnor som gick en för tidig död till mötes. Han var 47 år gammal när han dog av alkoholförgiftning på ett hotell i Los Angeles 2011.

Man kan säga vad man vill om Hair Metal, men den är en del av hårdrockens historia och jag hoppas att den återuppstår ikväll. Då spelar nämligen glam/metal/parodibandet Steel Panther på House of Blues. Det blir garanterat ett jävla ös, och förhoppningsvis får man en känsla av hur det gick till på storhetstiden. Just här, på the Strip.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar