fredag 25 april 2014

I´m 18!

Ibland kan jag bli så sjukt gymnasienostalgisk. Även om det var en hel evighet sen känns det ändå som igår. Vissa låtar förknippar jag extra mycket med den här tiden. När jag lyssnar på Manowars fantastiska "Battle Hymn" är jag plötsligt 18 år igen och hänger i ett av skolans skyddsrum som utgjorde högkvarter för hårdrocksföreningen Hellcruisers.

Det fanns en hel hög med föreningar på min skola och för att få ett eget rum/krypta krävdes att man var seriös, och att man hjälpte till på skolfesterna. Vi var tokseriösa. Vi hade möten och allt! Vår ordförande Mattias förde närvarolista och höll i dagordningen. Den kunde till exempel se ut så här:
1. Mötets öppnande.
2. Planering av konsert med Gehenna, Vomitory och Spineless.
3. Nu lyssnar vi på Grave Digger.

Jag lärde mig massor. 

Vårt skyddsrum var lätt coolast av alla. Vi hade svartmålade väggar, kamouflagenät i taket, en stulen glassgubbe och ölkyl (med lättöl). Viktigast var förstås bandspelaren. Där hängde vi på rasterna, jag och Fluff, Käfan, Jons och de andra. En av killarna lyckades få in "Steve Harris" som sitt namn i skolkatalogen. Man kan bara buga. 

Nu lyssnar vi på Grave Digger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar