tisdag 27 maj 2014

Extra extra!

Jag hamnade i ett köpcentrum idag och gick utan någon egentlig anledning in i en bokaffär. Behöver man förresten ha en? Mitt framför mig stod den, alldeles nyuppackad, på en hylla och skrek till mig. Yngwies memoarer! Jag får egentligen inte köpa böcker eftersom jag har lådvis på vinden, men i det här fallet tänker jag hänvisa till force majeur. Det var högre krafter i rörelse. Det är ju Yngwie för guds skull. Sambon brukar inte knorra alltför mycket när jag kommer hem med böcker om hårdrock, så det ska nog gå bra.

Nu ska jag bara börja läsa också. Jag har hållit på med Anders Tengners Access All Areas i ungefär ett år nu och har snart kommit halvvägs. På flyget till USA började jag läsa Tony Iommis självbiografi Iron Man. Jag har läst tio kapitel, och den som har läst boken vet att kapitlen är löjligt korta. 2-4 sidor max. Amöbor läser fler böcker än jag, vilket är konstigt. Inte bara för att amöbor varken har ögon eller händer utan för att jag är så galen i böcker. Dagens inköp kommer dock inte att hamna i en låda på vinden utan på en ärofylld plats i vardagsrummet. Är det för mycket med ett belyst altare med glaskupol? Nä, den klarar nog att stå med Slash, Lemmy å co i musikbokhyllan.

Det egentligen en bagatell, men hur kunde originaltiteln "Relentless" bli "Vilja av stål" på svenska?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar