fredag 27 juni 2014

Tänk på döden

Jag tror inte att jag är onormalt morbid. Jag har förvisso ganska svart humor stundtals, men det är ju inte extremt på något sätt. Ändå har jag gång efter annan skrivit om döda rockstjärnor, vad de dog av och hur gamla de var när de kastade in handduken (läs: kastade upp och drunknade i spriten). Det bara blir så. Döda rockstjärnor är ett tacksamt ämne. Det finns så många att välja på.

Annars tänker jag inte så mycket på döden, trots skylten ovanför en av entréerna till Stampens kyrkogård i Göteborg som uppmanar till just detta. Jag ser den varje gång jag åker spårvagn till stan. "Tänk på döden". Det är väl inte så långsökt när man traskar in på en kyrkogård. Bra tänkt där, skyltmakaren!

Häromdagen såg jag en kille på tv som hade gjort en bucket list, precis som de gör i filmen med samma namn, dvs en lista över saker man vill göra eller uppnå innan man dör. Han hade hela 100 saker på sin lista. Det inspirerade mig till att göra en egen. Det är viktigt med mål säger dom ju.

Låt mig därför presentera - Lisas bucket list! Den är inte riktigt färdig, men detta är vad jag har kommit fram till hittills:
  • Göra en seriös intervju med Gehennah
  • Få mitt bästisfoto med Bobby Liebling signerat av densamme
  • Doomdansa med Leif Edling i Candlemass
  • Träffa Joey Di Maio igen och få en puss på den andra kinden med
  • Laga vegansk mat med Geezer Butler, i hans hem
  • Framföra Poison med Alice Cooper på en karaokebar
  • Hänga med en odöd Lemmy i en av sofforna på Rainbow bar och peka finger åt folk
  • Ringa Ronnie James Dio på den andra sidan
  • Resa tillbaka i tiden och vara den första som skriver en bok om Yngwie Malmsteen
Jag inser att vissa punkter kan bli lite kluriga. Hur seriöst kan det bli med Gehennah menar jag? Det är där dagens låt kommer in. En riktig pepplåt när man tvivlar på allt och ingenting men kanske mest sig själv. Man kan om man vill. Gehennah, beware.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar