söndag 30 augusti 2015

L.A Woman del 2 - Just got back

Det är alldeles fantastiskt kul att vara utrustad med bil denna gången i Los Angeles! Livet blir så mycket roligare med bil, och här tar man sig ingenstans annars. Hela första dagen åkte jag bara runt på måfå och spanade i min röda Lancer. Den första hyrbilen jag fick var full med myror, så den lämnade jag tillbaka. Efter ungefär två veckors funderade där hemma hade jag till slut bestämt mig för att hyra en gps med bilen. Jävligt bra drag. En stund, för den fungerar faktiskt bara när den vill. Jag har aldrig varit med om en lynnigare apparat. Glapp är den också. Tur att jag har en inbyggd kompass.

HA! Många felkörningar blev det alltså, och jag fick därför se en massa saker som jag inte visste att jag ville se men också saker som jag faktiskt inte ville se. Eftersom jag för tillfället är inkvarterad i Sherman Oaks i San Fernando Valley åkte jag under dagen bara runt på den sidan bergen. Van Nuys, Burbank, Glendale osv. På vägen till Burbank körde jag helt slumpmässigt förbi en skivaffär utmed gatan som jag precis lika slumpmässigt hade irrat mig in på. Tio sekunder senare hade jag parkerat. Det var ren reflex, jag lovar. Tänk att det alltid blir så här.


Det var tur att jag stannade, för jag behövde verkligen skivor. Nej, jag skojar inte. Även om det är grymt bra musik på amerikansk radio blir man till slut galen av all reklam. Resten av dagen blev det därmed Cheap Trick, Heart och Nazareth. Inga tråkigheter.

När jag skulle hem framåt kvällen var det rusningstrafik. Hamnade fel, gps:en la av och jag var på väg åt fel håll. Jag tog en slumpmässig avstickare åt höger och hamnade på Mulholland drive! Jag stannade en stund på en av utsiktsplatserna och beundrade vyn över den gigantiska staden. Jag var på samma utsiktsplats senast också, men då var det någon annan som körde.


Sen fungerade gps:en lite sporadiskt och jag hittade hem. Då fanns det dock ingen parkering i närheten. Jag fick ställa mig flera kvarter bort där halva gatan var avstängd pga filminspelning under fredagen. Jag var inte helt säker på att jag fick stå där jag ställde mig så jag var faktiskt lite bekymrad att bilen skulle bli bortbogserad av filmfolket. Men vad gör man inte för konsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar