söndag 4 maj 2014

Minnenas television

Jag blev så lycklig när jag hittade det här klippet. Det påminde mig om en av de bästa konserter jag har varit på och en riktigt go gubbe, nämligen Joey DiMaio... 

DeMaio är basist i och en av grundarna av Manowar, ett band som ni vet ligger mig varmt om hjärtat trots deras akuta brist på självdistans. Tillsammans med Dio, Motorhead och Lionshare medverkade de på Monsters of the Millenium 1999. Lyckan var total när jag fick träffa bandet backstage efter deras konsert i Karlskoga. De kom direkt från duschen, hade på sig långa, svarta rockar och drog små kabinväskor efter sig. Man hade enkelt kunnat missta dem för stewarts på väg till nästa flygning.

Utöver DeMaio träffade jag även sångaren Eric Adams och gitarristen Karl Logan. De var supertrevliga, men DeMaio tog flest poäng när han gav mig en puss på kinden och skrev "You´re sexy" på mitt backstagepass. Det är svårt att greppa att han fyllde 60 år i mars. När jag såg Manowar var han ju värsta hunken, men det är ganska länge sen det var 1999 när jag tänker efter...

Klippet visar när DeMaio, Dio och Lemmy blir intervjuade i Söndagsöppet med anledning av Sverigeturnén. De två förstnämnda är rara gentlemän. Lemmy är som vanligt Lemmy.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar