torsdag 8 maj 2014

Var är solen?

Jag är inte vän med vädret. Det bara regnar. Lägg av med det va! Nu är jag helt klart inne i grungevärlden, men jag har haft den här låten på hjärnan hela veckan. Det är regnets fel. Det regnar mycket i Seattle, som grungen kommer ifrån, så det hör liksom ihop. Soundgarden har för övrigt tagit sitt namn från en park där. Lite onödigt vetande idag igen.

Nu i maj är det exakt 20 år sedan Black Hole Sun kom ut som singel. Albumet Superunknown kom ut två månader tidigare. Jag minns det som att det var igår. Ett av mina konstigaste minnen från gymnasiet (inte grejen i sig, men att jag kommer ihåg det) är att vi satt och diskuterade den här videon på gymnasiet en gång i biologisalen, och min kompis Lina tyckte att den var så läskig. Jo, lite knepig är den allt. Det är i alla fall inte den här solen jag längtar efter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar