söndag 16 november 2014

Dagens ungdom

Jag blir alltmer säker på att jorden är på väg att gå under, och det är inte enbart på grund av hur vi exploaterar och misshandel den. Människan som art verkar nämligen ha blivit sjuk på riktigt. Jag har vid flera tillfällen hört att det är fler som ansöker till Paradise Hotel än till lärarhögskolan. Jag hoppas att det är ett skämt, men jag tror att det faktiskt är så tragiskt. Nuförtiden är det tydligen ett karriärdrag att visa sig full och naken i tv. Helst på samma gång.

Jag sätter alla mina sparpengar på att jag skulle få minst tusen gånger så många läsare om jag började lägga upp nakenbilder på mig själv. Sen skulle jag garanterat få bli programledare, spela in en kass poplåt och ge ut en bok om min uppväxt. Ledsen att behöva göra er besvikna. Det kommer inte att hända. Istället sitter jag här och funderar på vad som hände med det gamla hederliga sättet att bli känd och respekterad för att man var bra på något. Nä, vem är jag att döma. Var och en får bli salig på sitt eget vis.

Dagens låttitel är en ren slump och har ingenting med min dystra världsbild att göra.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar