torsdag 13 november 2014

Help! I need somebody...

Det är aldrig tyst i mitt huvud, och det beror inte enbart på tinnitus. Varje morgon när jag vaknar snurrar det en låt därinne. Mitt undermedvetna har kört igång en slumpgenerator, för det är olika låtar hela tiden. Precis som i verkliga livet. Ibland vaknar jag upp till nåt trallvänligt, men det kan lika gärna vara nåt riktigt tungt och jävligt. Det är bara att hålla tummarna för att jag vaknar till nåt bra. Det är synd att det bara är befintliga låtar som mal runt, för annars kunde jag ha blivit en extremt produktiv låtskrivare. Jag hade inte ens behövt ta droger.

Sedan fortsätter det på det viset hela dagen. Det är alltid ett soundtrack som snurrar, men jag antar att det är bättre än att höra röster. Den interna musiken försvinner bara genom att lyssna på annan, högre musik. Å andra sidan kan det vara praktiskt att ha huvudet fullt med låtar. Annars blir det som den gången jag körde bil ensam mellan Karlstad och Göteborg med trasig bilstereo, och det enda jag kunde komma på att sjunga var chalmersvisor och Alice Coopers Poison. I 25 mil. Det var ändå bättre än att det var helt tyst i bilen.

Bara för att man är knepig behöver det inte betyda att man är galen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar